loading...

شركت بازاريابي شبكه اي عطاكو

شركت بازاريابي شبكه اي عطاكو فعال در زمينه نتورك ماركتينگ و جز بهترين شركت هاي بازاريابي در ايران

بازدید : 211
يکشنبه 6 مهر 1399 زمان : 11:26

بذارین همین اول کار یه مثال بزنم.

مستندهایی که درباره ی کشتی های یخ شکن قطبی ساخته شده رو دیدین؟ اگه دقت کرده باشین این کشتی ها با آلیاژ بسیار محکمی ساخته می شن و دماغه ی کشتی رو هم جوری می سازن که مثل یه چاقوی بزرگ خیلی تیز عمل می کنه. این چاقو باید به قدری قوی باشه که از پس تکه یخ های قطبی بر بیاد. در غیر این صورت،نداشتن ابزار لازم برای این رویارویی، می تونه آسیب جدی به کشتی بزنه یا حتی موجب غرق شدنش بشن. در واقع اگه آمادگی کافی نداشته باشه ، اولین برخورد، آخرینش هم می تونه باشه.

برای برقراری ارتباط اولیه برای همکاری در نتورک مارکتینگ از کجا شروع کنیم؟

این شرایط رو به نوعی می شه برای دنیای ارتباطات هم تعریف کرد. یعنی ما برای اینکه بتونیم ارتباطات قوی و موثری برقرار کنیم اول باید یه کشتی مستحکم با یه دماغه ی تیز و نافذ از کلاممون بسازیم که توانایی حرکت در اقیانوسی از اطلاعات، نظرات و سلایق مختلف رو داشته باشه. در اولین برخورد باید بتونیم یخ رابطه رو بشکنیم وگرنه کشتی ما دچار فرسودگی یا در جا زدن می شه.

معمولا اولین جلسه ارتباط با افراد، یه کوه از یخ ناشناخته، مقابل ماست که حد و اندازه و وسعتش برای ما مشخص نیست. این که افراد ناشناس در اولین جلسه، چه عکس العملی نشون می دن یا به عبارتی عمق کوه یخشون چقدره، قابل پیش بینی نیست. ولی با در نظر گرفتن چند نکته می تونیم تا حدود زیادی، آماده تر سر قرارهامون آماده بشیم.

درباره ی شخص مورد نظر اطلاعات کسب کنید

بهتره قبل از ورود به جلسه ریز بین باشیم و در مورد شخص مورد نظر اطلاعات کسب کنیم. با این کار در واقع قطر یخی که قراره باهاش مواجه بشیم رو شناسایی می کنیم. نیازی نیست این اطلاعات اون قدرها هم جزئی و موشکافانه باشه. یه شناخت اجمالی از شرایط کاری ، فکری، تحصیلی و همینطور سن و جنسیت افراد، کمک بزرگی به شکستن یخ رابطه می کنه. یعنی قبل از هر جلسه باید بدونید: کجا دارید می رید؟ چه کسی رو قراره ببینید؟ و این ملاقات به چه منظور قراره اتفاق بیوفته؟

تا جای ممکن خودتون رو همسان کنید به طور معمول افراد با کسانی تشابهات بیشتری داشته باشن، راحت تر ارتباط برقرار می کنن. مثلا اگه شما به یه مهمونی خاص و مجلل دعوت بشید، چه لباسی می پوشید؟ یا با چه ظاهری تو اون جمع حاضر می شید؟ احتمالا یکی از بهترین لباساتونو انتخاب می کنید و حسابی به سر و وضعتون می رسین. در واقع شما با این کار، یخ شکن های خودتونو آماده می کنید تا در برابر افراد ناشناس، قدرتمند و همسان به نظر برسید.

این همسان سازی تو حرفه ی بازاریابی شبکه ای هم اهمیت خیلی زیادی داره، چون ما با افراد زیادی در ارتباط هستیم از زن و مرد و پیر و جوون از اقشار مختلف ، و شکستن یخ با قطرها ی متفاوت پیش رومونه، پس قبل از هر ارتباط هر چه بیشتر خودمون رو آماده کنیم، رابطه ی موثری هم میتونیم برقرار کنیم.

حواسمون باشه، ما قصد تقلید نداریم و قرار نیست خودمون رو به شکل یکی دیگه دربیاریم. فقط با رعایت نکاتی مثل استفاده از لغات مناسب و قابل فهم برای طرف مقابل، پرهیز از شوخی های بی جا و انتخاب لباس مناسب می تونیم تا حدود زیادی همسان سازی کنیم و در واقع یخ اولیه دیدار رو کمی آب کنیم. اعتماد به نفس و جدیت داشته باشید نکته ی بعدی برای شکستن یخ رابطه و به سلامت رسیدن کشتی به مقصد، اینه که با سرعت مناسب حرکت کنیم. سرعت مناسب ما توی یک رابطه کاری به نوعی همون اعتماد به نفس و جدیت ما در طول ملاقاتمونه. سرعت پایین یه کشتی ممکنه باعث بشه که بین یخ ها گیر کنه، ما هم اگه به اندازه ی کافی جدیت نداشته باشیم، ممکنه کنترل جلسه از دستمون خارج بشه و نتونیم بریم سر اصل مطلب. یا سرعت بالای کشتی ممکنه باعث وارد شدن آسیب های جدی به بدنه بشه، مثل زیادی جدی بودن، که ممکنه برای طرف مقابل گارد ایجاد کنه و ما نتونیم ارتباط مناسبی برقرار کنیم.

کنترل مرز اعتماد به نفس در عین جدیت به ما این امکان رو می‌ده که بعد از شناسایی صحیح توده یخ، سرعتمون رو درست تنظیم کنیم. سر سخت ترین دشمن شکستن یخ رابطه در نهایت اینه که کارو پیچیده نکنید! چون افراد در اغلب مواقع بسیار متواضعانه و شاداب از یک ارتباط و پیشنهاد جدید استقبال میکنن. فقط کافیه دوستانه، صادقانه، محترمانه و بدون تخریب بیان و با دادن اطلاعات درست از نحوه کار باشه.

راستش سرسخت‌ترین دشمن شکستن یخ رابطه ، تو ذهن خودمون شکل می‌گیره. افراد مخاطب ما اونقدرها هم سر سخت نیستن. پس به زبان افراد صحبت کنید، محترم و بزله گو باشید،لباس مناسب بپوشید، رفتار دوستانه داشته باشید و به افراد به چشم منبع درآمد نگاه نکنید. رعایت این نکات و در عین حال بالا بردن اعتماد به نفس برای بر قراری ارتباط باعث میشه این فرآیند براتون لذت بخش بشه و عاشق حضور در مهمانی ها و جمع های جدید بشید و از هر فرصتی برای برقراری یک ارتباط کاری جدید استفاده کنید. یخ ها شکسته میشن و روابط جدید شکل می گیرن دل به دریا بزنید.

منبع : هویج

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

بازدید : 480
سه شنبه 27 خرداد 1399 زمان : 12:53

بازاریابی شبکه ای مبحثی است که سال هاست در بین افراد راجب آن صحبت می شود و شرکت های مختلفی نیز برای فروش خود این روش را برگزیدند.

در این مقاله سعی داریم قسمت های مختلف بازاریابی شبکه ای را بررسی کنیم.

بازاریابی چند سطحی ( Multi-Level Marketing ) یک استراتژی بازاریابی فروش مستقیم است که در آن، بازاریاب به غیر از پاداشی که از فروش مستقیم محصول کسب می کند، از فروش محصول توسط افرادی که به واسطه او استخدام شده اند هم کسب درآمد می کند . افرادی که توسط بازاریاب استخدام شده اند ” زیر مجموعه ” او نامیده می شوند که می توانند تا چندسطح هم ادامه داشته باشند. فرد بازاریاب با داشتن زیرمجموعه های بیشتر، می تواند سود بیشتری کسب کند.

بازاریابی شبکه ای یکی از زیر شاخه های بازاریابی است که شما به این طریق محصولات خود را در هر مکانی و توسط هر شخصی، میفروشید.در این مواقع مصرف کننده هم می تواند کالاهای شرکت را بازاریابی کند و به ازای آن سود دریافت کند. که البته تفاوت عمده آن در این است که شخص باید تعداد افراد دیگری را نیز به عنوان زیر شاخه، معرفی کند و وارد مجموعه کند. هرشخص از طریق زیر مجموعه های خود نیز سود دریافت می کند یعنی هرچه تعداد زیر مجموعه ها بیشتر باشد و فروش بیشتری داشته باشند پورسانت بیشتری نیز دریافت می کنند.

ساختار این شیوه بصورت تصاعدی است و بر تعداد افراد افزوده می شود.

برای فروش در بازاریابی شبکه ای چه کنیم؟

روش های مختلفی برای موفقیت فروش در زمینه بازاریابی شبکه ای وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.

کیفیت کالا : هرچه کالا و محصولات شما باکیفیت تر باشند مشتریان بیشتری جذب آن می شوند. محصول شما باید از کیفیتی برخوردار باشد که مشتریان، کالای شما را به بقیه کالاها ترجیح دهند.

مهارت مذاکره و فروش : مهارت هایی برای فروش بهتر و بیشتر وجود دارد که هرچه اطلاعات و تجربه شما در این زمینه بیشتر باشد، موفق تر خواهید بود.

مهارت تیم سازی و رهبری : همانطور که قبلا گفته ایم یکی از روش هایی که شما می توانید پورسانت بیشتری کسب کنید از طریق زیرمجموعه های شماست. هرچه تعداد و فروش زیر مجموعه های شما بیشتر باشد میزان فروش شما نیز بیشتر می شود.

مهارت رهبر سازی : همان راهی که سبب سود بیشتر شما می شود برای زیر مجموعه های شما نیز صادق است.پس باید توانایی این را داشته باشید که آن ها را نیز به رهبرانی توانمند و با انگیزه تبدیل کنید.

ثرتمند شدن با بازاریابی شبکه ای :

این حرفه هم همانند تمامی شغل های دیگر نیازمند تلاش و کوشش مستمر است و شما نمی توانید با هیچگونه تلاشی به درآمد بالا دست یابید.

برخی تصور می کنند که این شغل درآمدهای هنگفتی برای آن ها به ارمغان می آورد اما این درصورتی است که شخص تلاش و کوشش خود را در همه زمینه ها مانند فروش و جذب زیر مجموعه انجام دهد.پس از آن می تواند درآمد چشم گیری از زمینه نتورک مارکتینگانتظار داشته باشد.

تفاوت شرکت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

برخی هم چنان دید خوبی نسبت به بازاریابی شبکه ای ندارند و آن را با شرکت های هرمی مقایسه می کنند.یکی از مهم ترین اختلافات این 2 این است که در شرکت های هرمی به ازای پولی که افراد پرداخت می کردند محصولی برای فروش دریافت نمی کردند یا محصولاتی بی کیفیت دریافت می کردند اما در اینجا شما محصولاتی باکیفیت برای فروش دریافت می کنید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

بازدید : 374
چهارشنبه 21 خرداد 1399 زمان : 12:22

رابرت کیوساکی کیست؟

رابرت تورو کیوساکی سرمایه گذار و نویسنده کتاب های پر فروش در زمینه علم ثروتمندی است. او در نسل چهارم از خانواده دو رگه امریکایی – ژاپنی در سال ۱۹۴۷ متولد شد. تحصیلات خود را در هاوایی و نیویورک دنبال کرد. پس از دانشگاه جذب نیروی تفنگ داران دریایی امریکا شد. همچنین پس از آن به عنوان خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام رفت. زندگی تجاری او بعد از برگشت از ویتنام آغاز شد. در سال ۱۹۷۷ شرکت خود را بنا کرد.
مهمترین دستاورد آموزش های کیوساکی، درک هر فرد از وضعیتش در یکی از چهار ربع نقدینگی است. او اینطور عنوان می کند که هر فردی در حوزه کسب و کار، در یکی از این چهار ربع قرار دارد:

ربع کارمندی E

ربع خویش فرمایی S

ربع تجارت بزرگ B

ربع سرمایه گذاری I


کیوساکی این تقسیم بندی را بر اساس مدل فکری افراد انجام داده. معتقد است که این موضوع از میزان درآمد شخص جدا است. این دقیقاً به درک هر فرد از پول و ثروت بر می گردد. می توان گفت این تقسیم بندی بر اساس ارزش های هر فرد است نه دارایی هایش.


بازاریابی شبکه ای از نظر رابرت کیوساکی با وجودیکه که خود هیچ وقت به حرفه بازاریابی شبکه ای مشغول نبوده آن را فرصتی ارزشمند می داند. کیوساکی در جایی می گوید اگر در جوانی با نتورک مارکتینگ آشنا شده بودم حتماً به فعالیت در آن می پرداختم.
فعالیت بازاریابی شبکه ای یک شغل نیست، بلکه یک دارایی است!

رابرت کیوساکی
شاید فکر کنید ام ال ام فرصتی برای همه نیست. یا حس کنید تعداد افراد کمی می توانند در راس مجموعه به درآمد های عالی برسند. اما واقعیت این است که همه می توانند از این فرصت استفاده کنند. رابرت کیوساکی نتورک مارکتینگ را از کم هزینه ترین راه ها برای کسب مهارت ثروتمندی می نامد. از نظر کیوساکی دلیل اصلی عدم موفقیت بسیاری افراد در بازاریابی شبکه ای ساده است. آنها زود کار را رها می کنند!

هرم بازاریابی شبکه ای

کیوساکی می گوید این شکل تجارت های سنتی است که راس آن به تعداد خاصی محدود است. او معتقد است در نتورک مارکتینگ این هرم برعکس کار می کند. به این معنی که رو به بالا رشد می کند و شما با موفق کردن دیگران است که به موفقیت می رسید.

رابرت کیوساکی معتقد است بیشتر افراد برای پول درآوردن وارد نتورک می شوند. آنها پس از چند ماه اگر به درآمد های بالا نرسند، دلسرد می شوند. او این را اولین خطای افراد می داند. توضیح می دهد که اگر قصد رسیدن به آزادی مالی را دارید، یاد بگیرید مانند نیمه دوم نمودار فکر کنید. به این معنی که برای پول کار نکنید، بلکه برای ساخت تجارتتان انرژی صرف کنید. تمام تمرکز خود را معطوف به ساختن سازمان کنید و مطمئن باشید آزادی مالی نتیجه آن خواهد بود. توصیه رابرت کیوساکی درباره نتورک مارکتینگ این است که برای بدست آوردن مقداری پول وارد بازاریابی شبکه ای نشوید! بلکه هدفتان ساختن سازمانی پولساز باشد.

دو دلیل اساسی رابرت کیوساکی برای ورود به نتورک مارکتینگ کیوساکی عنوان می کند که برای موفقیت در نتورک مارکتینک احتیاج به دو خواسته و دلیل اساسی دارید. دلیل اول کمک به خودتان است. و دلیل دوم کمک به دیگران! اگر تنها برای یکی از این دلایل وارد شوید، ماشین ثروت ساز نتورک مارکتینگ برای شما کار نخواهد کرد.

دلیل اول به این معناست که شما می خواهید از ربع E یا S به سمت نیمه دوم نمودار حرکت کنید. در واقع شما باید بخواهید به سمت ربع B و I حرکت کنید. در عمل یعنی باید بخواهید ارزش های خود را از امنیت به آزادی تغییر دهید. این کار برای کسانی که نیمه اول نمودار عادت کرده اند بسیار دشوار است. آنها سال ها پرورش یافته اند تا برای پول کار کنند. ساختن در ابتدای راه برای آنها کاری بیهوده به نظر می رسد. این در واقع همان مانعی است که اجازه نمی دهد در راس یک مجموعه بزرگ قرار بگیرند. آنها پول را بیشتر از تغییر ذهنیت خود، دوست دارند! البته هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمی افتد. باید زمان و انرژی روی آن سرمایه گذاری کنید. اما همین که تصمیم بگیرید در این مسیر باشید برای شروع کافی است.

البته در نیمه دوم نمودار هم افراد برای بدست آوردن پول کار می کنند، اما از مسیری متفاوت! آنها زمانشان را صرف ساختن یک دارایی می کنند. در نتورک مارکتینگ این دارایی در واقع سیستمی قابل همانند سازی است. این سیستم تبدیل به ماشین ثروت سازی شما می شود.

کمک به دیگران زیبایی نتورک مارکتینگ این است که در اکثر طرح ها، شما بدون کمک به دیگران نمی توانید به رده های بالا برسید. در واقع رده های بالا منحصر به کسی است که دیگران کمک می کند تا ذهنیت خود را تغییر دهند. تغییر ذهنیت از E یا S کار پر زحمت است. و احتیاج به حمایت دارد! اگر شما با آموزش و حمایت کمک کنید از ذهنیت فقیر خود رها شوند، ساخت ماشین خود نزدیک شده اید. اگر روی تغییر ذهنیت دیگران تمرکز کنید، در تجارت خود موفق می شوید.


در ربع B و I گاهی چند سال طول می کشد تا نتایج کارتان را ببینید. گاهی در ماه و سال اول پول زیادی در نمی آورید. بنابراین تغییر ذهنیت نیمه اول برای این وضع کاری دشوار است. کسانی که سالها در ربع E و S زندگی کرده اند به ذهنیت خود عادت دارند. این که کاری را برای برداشت در آینده انجام دهند با ارزش های اصلی آنها فاصله دارد. ریسک و برداشت با تاخیر احساس امنیت آنها را مختل می کند.

هوش هیجانی و لذت در آینده

یکی دیگر از ارزش های نتورک مارکتینگ، تمرکزش در بالا بردن هوش هیجانی یا EQ شماست. آن هم در کنار دیگر مهارت های تجارت تان. هوش هیجانی کاملاً از هوش آکادمیک یا IQ مجزا است. هوش هیجانی به میزان انعطاف پذیری در لحظه بر می گردد. بیشتر افراد موفق از هوش هیجانی بالایی برخوردارند. هر چند شاید هوش آکادمیک شان چندان بالا نباشد. هوش هیجانی باعث می شود شما راحت ارتباط برقرار کنید و مفاهیم را انتقال دهید.

بسیاری افراد در مدرسه و دانشگاه نمرات خوبی کسب می کنند. اما در دنیای واقعی نمی توانند به موفقیت برسند. آنها از درک بالایی برخوردارند اما هوش هیجانی شان برای انتقال ضعیف است. توانایی آینده نگری نیز برخواسته از هوش هیجانی است. در تحقیقات اخیر متوجه شده اند، افرادی که می توانند سرمایه گذاری های بلند مدت را انجام دهند، اغلب انسان های موفق تری می شوند.

ارتقای هوش هیجانی خبر خوب این که هوش هیجانی قابلیت ارتقاء دارد. یعنی ما با مقدار ثابتی از آن به دنیا نمی آییم. بلکه می توانیم با تمرین و آموزش هوش هیجانی خود را افزایش دهیم. به همین دلیل است که سیستم آموزشی بازاریابی شبکه ای بسیار با اهمیت است. همین برنامه های ارتقای هوش هیجانی و عاطفی است که کیوساکی برای همه ارزشمند می داند.
افراد زیادی برای من نامه می نویسند و بابت کتاب هایم تشکر می کنند. می گویند عاشق کتاب “پدر پولدار پدر بی پول” شده اند. اما به جرات می گویم کثر آنها درس اول را یاد نگرفته اند.


پولدار ها برای پول کار نمی کنند!

رابرت کیوساکی وقتی من یک دارایی بسازم یا بخرم، این دارایی برای من پول می سازد. اما من برای پول کار نمی کنم، من برای ساخت دارایی تلاش می کنم. پول در ادامه خودش بدست می آید. پول نتیجه ساختن است، نه هدف آن. این دارایی ها مرا پولدار تر و پولدار تر می کنند. در صورتی که کار من کمتر و کمتر می شود. افراد فقیر و طبقه متوسط به شدت برای پول تلاش می کنند. آنها با سرمایه خود بدهی می خرند به جای اینکه روی دارایی ها تمرکز کنند.
به یاد داشته باشید که دو دلیل اساسی باعث موفقیت در نتورک مارکتینگ می شود. توصیه رابرت کیوساکی درباره نتورک مارکتینگ همین دو دلیل است : اول کمک به خودتان و دوم کمک به دیگران.

دلیل اول به معنی کمک به خودتان در رها شدن از ذهنیت نیمه اول نمودار است. این به معنی ورود به ربع B و I است.
اما در مورد دلیل دوم چه می شود گفت! کیوساکی معتقد است زیبایی اکثر طرح های بازاریابی شبکه ای به همین دلیل است. در بیشتر طرح ها شما پول زیادی بدست نمی آورید، مگر اینکه زمانتان را برای کمک به دیگران هزینه کنید. تا آنها نیز بتوانند از نیمه اول نمودار به نیمه دوم کوچ کنند.

تفاوت تجارت سنتی با نتورک مارکتینگ

اگر نمی خواهید زمانتان را برای دیگران صرف کنید، ماشین پول سایز نتورک برای شما کار نمی کند. بهتر است به مدرسه های سنتی تجارت بروید. آنها تمام تمرکزشان روی ارتقای مهارت های فردی شماست. تفاوتی ظریف و اساسی در موفقیت سنتی و موفقیت در ام ال ام وجود دارد. در تجارت های سنتی راس هرم تجارت در ربع B یا I است. او موفقیتش را از کار کردن بسیاری از زیر مجموعه های سازمانی در ربع E و S بدست می آورد. کارمندان زیادی برایش کار می کنند. همینطور خویش فرمایان بسیاری شعبه های تجارتش را می گردانند.

اما در بازاریابی شبکه ای شما سازمانی می سازید از کسانی که به نیمه دوم نمودار آمدند. آنها برای شما کار نمی کنند؛ برای پول هم کار نمی کنند. آنها برای ساخت تجارت خود زمان می گذارند و در واقع تجارت شما را هم گسترش می دهند. در تجارت سنتی شما باید بهترین E و S ها را پرورش دهید. اما نتورک مارکتینگ فضایی برای پرورش B و I هاست. این ارزشمند ترین دارایی است که نتورک مارکتینگ برایتان ایجاد می کند. طراحی درست جریان مشتری می تواند هر کسی را از نیمه اول به نیمه دوم نمودار راهنمایی کند. سازمانی متشکل از کسانی که خود به دنبال ساختن سازمان هستند؛ نه صرفاً کار کردن در آن برای پول!

توصیه نهایی رابرت کیوساکی درباره کسب و کار بازاریابی شبکه ای کیوساکی می گوید، من در سبک سنتی تجارت پرورش یافتم. برای این آماده شدم که بسیاری E و S را به کار بگیرم. اما امروز به تمام کارمندانم توصیه می کنم برای ارتقای سطح درک مالی خود نیمه وقت به فعالیت بازاریابی شبکه ای بپردازند. تجارت سنتی یک هرم واقعی است. در راس آن جا برای تعداد زیادی از افراد ندارد. اما نتورک مارکتینگ یک هرم برعکس است. تمرکز اصلی در این تجارت روی این است که تعداد بیشتری B ساخته شود. افراد بیشتری در بالاترین رده ها قرار بگیرند. و تکثیر این موضوع ماشین ثروت سازی را زنده نگه می دارد.

در تجارت سنتی راس هرم روی زمین قرار دارد. اما در نتورک مارکتینگ راس هرم روی هواست و محدودیتی ندارد. این هرم شما را به بالا هل می دهد. به جای آنکه در زیر خود برایتان صندلی قرار دهد. کسب و کار بازاریابی شبکه ای به هر کسی اجازه می دهند در دایره ثروتمندان قرار گیرد. نتورک مارکتینگ یک راه کم هزینه برای گذر از نیمه اول نمودار است. به تمام کسانی که ربع E و S مشغولند توصیه می کنم برای ارتقای مهارت مالی خود از نتورک کمک بگیرند.

توصیه رابرت کیوساکی درباره نتورک مارکتینگ برای شاغلین این است:

با انجام پاره وقت بازاریابی شبکه ای می توانید خود را برای ورود به نیمه دوم نمودار، نیمه ثروتمندان واقعی آماده کنید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

بازدید : 374
شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 10:52

زمانی که تازه وارد نتورک مارکتینگ شدم بسیار استرس داشتم. از خودم مرتب سوال می کردم و سوالات زیادی داشتم. اینکه آیا کسی این کار رو انجام میده؟ ایا کسی میاد؟…
من فقط ۲۲ سال داشتم بسیار جوان و کم سن و سال بودم ، من هیچ پولی نداشتم و فقط میخواستم کارآفرین باشم، به آخر هفته هام برسم و لذت ببرم.
من فقط یک لیست کوچیک داشتم و بسیار مضطرب بودم. تلاش می کردم تا از لیستم استفاده کنم، بهترین افراد لیستم به من نه میگفتن! هر چه جلوتر میرفتم و لیستم رو پایین تر … و نه می گفتند لیست من کوچک و کوچک تر می شد و اضطراب من بیشتر و بیشتر.
همه کسانی که در نتورک مارکتینگ در لیست شما هستند باید وارد کسب و کار شما بشن! بسته به جایگاه و کیفیتی که افراد در لیست شما دارند باید به شما ملحق بشن.
داده های ارتباطی شما، موفقیت یا شکست شما در Network marketing را تعیین می کنند.
اگر شما یک لیست خوب داشته باشید، ارتباطات خوب، لیست تماس خوب و روابط گروهی خوب داشته باشید یک کسب و کار بزرگ و عالی در ام ال مارکتینگ خواهید داشت.
اما اگر در شهری کوچک زندگی می کنید یا لیستی کوچک و روابطی محدود دارید شما نمی تونید تجارتتون رو وسعت بدید و در مجلات و مصاحبات مثل من ظاهر بشید. اگر شما لیست تماس بزرگ نداشته باشید شانستون بسیار کم خواهد بود و این چیزی هست که من ۲۸ سال پیش متوجه شدم که کاملا اشتباهه!
افراد موفق در بازاریابی شبکه ای ماهرانه ارتباطاتشان را پیدا می‌کنند. خیلی ها بعد از ورود به نتورک تازه لیست خود را پیدا می کنند.
در لیدرشیپ های کمپانی خود و در جلسات بزرگ پرس و جو کنید و ببینید خیلی از لیدر های موفق قبل از ورود به این کار چگونه بودند و بعد از آن چطور شدند. یعنی لیست قبل از ورودشان کلید موفقیت آن ها نیست. اون ها لیست خودشون رو مرتب توسعه می دن، هر روز لیست خودشان رو توسعه می دن و در روابطشان افراد برای آن ها مهم هستند و به افراد اهمیت می دن.


حالا من ۵ راه برای داشتن لیست نامحدود و بدون مرز به شما خواهم گفت:

اولین قدم :کسانی رو که از قبل میشناسید رو لیست کنید که من بهش میگم لیست نامزد های فعال این یه لیست ۲۰ نفره نیست یا یک لیست ۴۰ نفره، این افراد همونایی هستن که اگر در لیستتون قرار بدید بابتش بهتون ۱۰۰۰ دلار داده میشه!
قدم دوم: اینکه همیشه در حال توسعه دادن لیستتون باشید.
در ملاقات ها، در قرار ها، روابط و مهمانی ها و… یه قاعده ای رو بهتون توصیه می کنم اینکه روزی دو نفر رو به لیستتون اضافه کنید. ممکنه با این افراد آنلاین آشنا بشید و یا در گروه های اجتماعی و فیس بوک اما مرتب در حال افزایش لیست خود باشید.
گام سوم: اینکه آگاهیتون رو بالا ببرید.
افراد زیادی هستن که به طرز باورنکردنی برای تجارت شما عالی هستند آنها به طور عادی و طبیعی از محصولات و خدمات ما استفاده می کنن ولی ما نمیدونیم.
گام چهارم که بسیار مهم هست :هرگز قضاوت نکنید، پیش داوری ممنوع!!
برای ما بسیار ساده است که بگیم این شخص به درد نمی خوره چون هیچ پولی نداره یا این به درد نمی‌خوره چون خیلی پولداره یا خیلی موفقه…
شما نمیدونید که افراد در ذهنشون چی میگذره و چه نظری دارن!؟ چه برنامه ای دارن!؟ چطور پول در میارن!؟ چطور هزینه هاشون رو پرداخت میکنن و در ذهن و قلب افراد چه میگذره !!!؟؟؟
من یک پسر خاله دارم که اسمش استیو هست. او یک کشیشه و همیشه در حال سفر هست و سخنرانی میکنه من هرگز! و هرگز! به او فکر نکردم. او چندتا برادر داره که در وزارت کار می‌کنند من هرگز به اونها فکر نکردم حتی یک بار! چون اون ها خیلی سرشون شلوغ بود و همیشه در سفر و مشغول بودند. حالا حدس میزنید اونها در نتورک مارکتینگ چطورند؟؟
اونها الان جزو ده نفر برنر با درآمد بیلیون دلاری در کمپانی خودشون هستند!!
فکرش رو بکنید که این قضاوت من باعث شد که فقط خود من چه درآمدی رو از بابت اونها از دست دادم!!!
بهتون قول میدم که وضعیت مثل این برای همه شما هم هست.کسانی هستند که شما فکر می کنین موفق هستند یا نیستن.


کار ما متقاعد کردن افراد برای انجام دادن کاری که خودمون انجام میدیم نیست ، کار ما اینه کا به افراد این (( فرصت)) رو بدیم و اگر شما پیش داوری کنید این فرصت رو از افراد می گیرید.
قدم پنجم و آخر این که نتورک بر پایه هدف هاست . افق هاتون رو وسعت بدید. وارد گروه‌هایی جدید بشید به گروه های نتورکی بپیوندید به شبکه های اجتماعی محلی تون ملحق بشید و افق هاتون رو توسعه بدید.
اینطوری می تونید خودتون و تجارتتون رو توسعه بدید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

بازدید : 409
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 زمان : 15:18

در این مقاله یکی از مباحث بسیار مهم در زمینه بازاریابی شبکه ای را مطرح می کنیم . بازاریابی شبکه ای روشی برای فروش محصولات است که بدون شک بدون فروش محصولات معنی و مفهومی ندارد. منبع درآمد افراد در نتورک از میزان فروش خود و افراد تیمشان می باشد پس در راستا تشکیل یک تیم فروش قدرتمند در این مقاله همراه ما باشید.

فروش چیست؟

فروش کاری است که اکثر ما در زندگی روزانه در حال انجام آن هستیم. یک معلم علم خود را میفروشد، یک پزشک تخصص خود را می فروشد و به همین ترتیب همه افراد در این زمینه فعالیت می کنند. بنابراین فروش یک فعالیت کاملا حیاتی در زندگی ماست بنابراین فروش را می توان به این ترتیب تعریف کرد: فروش فرآیند کمک کردن به یک شخص برای اینکه تصمیم بگیرد کالا یا خدمات ما ارزش بیشتری از مبلغی که به او اعلام می کنیم دارد یا خیر!
عده ای در ام ال مارکتینگ فقط به فکر جذب مجموعه هستند و تمام توان خود را در این راستا قرار داده اند. برای اینکه میزان اهمیت فروش در بازاریابی شبکه ای را درک کنیم و به میزان مهم بودن آن پی ببریم تا عده ای که آن را جدی نمی گیرند هم به این موضوع مهم توجه کنند چند دلیل آن را مطرح می کنیم.
در شرکت شما در مقابل هر فروشی که شخص شما انجام دهید می توانید درصدی پورسانت دریافت نمایید. با اندکی تحقیق خواهید یافت که دریافت چنین درصدی سود بر روی فروش کالا معمولاً تنها در شرایطی میسر می باشد که فردی سرمایه قابل توجهی را برای تهیه کالا در جریان بیزینس اش قرار داده باشد، یعنی در ابتدا چند ده و یا چندصد میلیون تومان خرید عمده انجام داده باشد و بعد آن را به صورت خرد به فروش برساند. در غیر این صورت و در شرایطی که فرد قرار نباشد خواب سرمایه زیادی داشته باشد و صرفاً پورسانت بازاریابی دریافت کند درصد متعارف در حدود ۱% تا ۵% می باشد.

اکنون این موضوع را مورد بررسی قرار دهید:

با توجه به اینکه در صنعت بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در ماه های آغازین کار هنوز تعداد افراد تیم فروش شما خیلی زیاد نشده، در نتیجه اهرم کسب درآمد از تیم فروش برای شما چندان رقم بالایی نیست، اختصاص دادن قسمتی از زمان شما بر امر فروش شخصی و سرمایه گذاری ذهنی بر روی پورسانت خرده فروشی و در نتیجه کسب درآمد از این طریق در ماه های اولیه می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.
پس اولین چرایی ما برای اینکه در کنار تشکیل تیم فروش به امر فروش شخصی می پردازیم، کسب درآمدی مناسب (نسبت سرمایه مالی و زمانی اولیه مان ) در ماه های آغازین کار تا زمان رسیدن به یک تیم فروش مناسب می باشد.


تقریباً تمامی کارشناسان مهارت های زندگی، و نیز کارشناسان صنعت بازاریابی و فروش، بر این عقیده هستند که فعالیت مداوم در حوزه فروش و بازاریابی توانایی و مهارت های فردی انسان ها را بسیار افزایش می دهد، این موضوع در شرایطی می باشد که در عصر کنونی و در دوره ای که بحران اقتصادی در جهان حاکم می باشد، اگر فردی، چه آقا، چه خانم، چه تحصیل کرده و چه غیر تحصیل کرده، در امر فروش و بازاریابی توانا باشد، اکثر صنایع و شرکت های حتی بزرگ دنیا به ایشان نیازمند می باشند، این یک حقیقت است که اگر شما در این زمینه کسب تجربه نمایید و رشد کنید، در هیچ زمان و مکانی برای کسب درآمد و داشتن شغل مناسب مسئله ای نخواهید داشت!
پس دومین چرایی ما برای اینکه به کار بازاریابی و فروش می پردازیم این است که این فعالیت کاری، علاوه بر کسب درآمد به شدت بر روی رشد مهارت های فردی ما تاثیر مثبت داشته که در آینده کاری و حتی شخصی زندگی ما بسیار مفید واقع می گردد، در نتیجه این کار برای ما معنی ای خیلی فراتر از کسب پورسانت دارد.

از شما سوالی می پرسیم، فرض کنید هم اینک شما در شغلی مشغول باشید و مثلاً دو میلیون تومان درآمد داشته باشید، اگر به شما بگوییم در صورتی که شما زمان و انرژی بیشتری بر روی کارتان بگذارید درآمد شما ۸ میلیون تومان افزایش پیدا می کند( یعنی پنج برابر افزایش درآمد )، در این شرایط شما حاضر هستید روزی چند ساعت بیشتر کار کنید ؟ شاید روزی ۳ ساعت، ۴ ساعت و یا حتی بیشتر، اکنون به شما می گوییم که این امر در شغل نتورک مارکتینگ امکان پذیر است، آن هم نه با این شرط که از این به بعد هر روز ۴ ساعت بیشتر کار کنید، تنها در صورتی که در دو سه ماه اول کارتان به طور متوسط هفته ای ۷ ساعت وقت بر روی فروش شخصی خود بگذارید در نتیجه فروش شخصی خود را بالا ببرید.

نتیجه این کار ایجاد یک فرهنگ در تیم فروش شما می باشد !


این یک قانون و واقعیت در بازاریابی شبکه ای می باشد که هرچقدر شما به فروش شخصی اهمیت دهید اعضای تیم تان هم به آن اهمیت می دهند درواقع آن ها از شما الگوبرداری می کنند. بی شک اگر دوستان شما ببینند که شما هر ماه رقم های کمی فروش شخصی انجام می دهید، در این رابطه از شما تاثیرپذیر نخواهند بود و بلعکس اگر فروش شخصی شما بالا باشد، بسیاری از موانع ذهنی آنها را برداشته و حتی می توانید با ایشان بر روی رکورد فروش ماهیانه تان رقابت کنید و در نتیجه ایشان را تشویق به فعالیت بیشتر در امر فروش بنمایید.
توجه داشته باشید که در این کار افراد شبکه وار به هم متصل هستند و قرار است به صورت اهرمی از فعالیت آنها شما نیز بهره مند شوید، ولی این را فراموش نکنید که شما از تعداد افراد تیمتان کسب درآمد نمی کنید، بلکه صرفاً از حجم فروششان درآمد به دست می آورید، پس برای اینکه این ساختمان و تیم فروش محکم و قوی بالا برود امروز که آنرا پی ریزی می نمایید زمان این است که توجه داشته باشید شما در تیمتان شبیه سازی می شوید،

دوست دارید افراد تیم شما ماهیانه چقدر فعالیت انجام دهند؟ امروز تصمیم بگیرید که همانقدر فعال باشید.

شش اقدام اساسی در فروش :

آشنایی کامل با لیست محصولات و استفاده از تکنیک ها و تجارب فروش هم تیمی های خود.

خودمان مصرف کننده محصولات باشیم.

داشتن لیست مشتریان احتمالی هدف گذاری بر روی میزان فروش ایجاد سرمایه در گردش برای خودتان

اختصاص زمان برای فروش


یکی از بزرگان فروش می گوید: نهایت زمان بی کاری برای امثال من ۵ دقیقه می باشد، چرا که همه بیزینس های جهان افرادی که فروشنده ماهری باشند را می خواهند .

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

بازدید : 430
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 زمان : 9:55

ادامه مقاله ورود شرکت های نتورک مارکتینگ خارجی به ایران(1) را در این مقاله می خوانیم.

بازار شناسی

در مرحله بعد تو همان مغازه ها فرم هایی را برای عضویت باشگاه مشتریان ارائه داد.
این کار باعث جمع آوری بانک اطلاعات مشتریان برای شرکت شد.
شاید براتون جالب باشه که همان موقع هم موازی با کار رسمی شرکت، مجموعه های زیرزمینی اوریف لیم ارمنستان، آذربایجان و غیره در ایران مشغول فعالیت بودند.
اما حتی کاتالوگ رسمی محصولات شرکت در ایران با تمام آن کشور ها متفاوت بود.

به هر حال اوریف لیم بعد از حدود سه سال دفتری در ایران تاسیس کرد.
همچنین از طرح درآمدی خود رو نمایی در ایران رو نمایی کرد.
جالب آن که فرم ها، کاتالوگ ها، جزوه ها و حتی مجلاتی با کیفیت به زبان فارسی برای نتورکر هایش چاپ می کرد.
در صورتی که ما زیرزمینی های ایرانی کم توقع بار اومده بودیم.
آنقدر که برای جذبمان نیازی به این همه بریز و بپاش نبود.
همین که دفتر رسمی داشت و به ما محصولی قابل لمس می دادند کلاهمان به هوا بود.
آن روز ها حتی کسی طرح های جدا شونده (Break Away) را نمی شناخت.
به دلیل علاقه شدید ما به “حدس” به جای “مطالعه” اکثراً خیال می کردیم که این طرح جدید تر از باینری است.

در نهایت هم با اعلام ممنوعیت کارش در ایران، خیلی محترمانه وسایلش را جمع کرد و رفت.
به جز چند بازجویی ساده و تهدید های فریبنده ترسناک برای کنترل اوضاع، خطری نتورکر هایش را هم تهدید نکرد.
این در شرایطی بود که بازداشت گاه ها هر روز از نتورکرهای یک دفتر زیرزمینی در تهران پر می شد.
آنچنان هم فرقی نمی کرد شرکت ایرانی باشد یا خارجی، به حق باشد یا هرمی و کلاه برداری!
همه از لب تیغ می گذشتند اما اوریف لیم بحثش جدا بود.

قانون مداری

به هر حال اوریف لیم همرنگ جماعت ما نشد و با سیستم خود کار کرد.
احتمالاً هر شرکت نتورک مارکتینگ خارجی موفق دیگر هم رویه ای مشابه دارد.
امروز نیز به ظاهر شرایط ما تغییر کرده.
علاوه بر گذشت یک دهه و تجربه ۸ سال نتورک با حمایت دولتی، تکنولوژی مان هم پیشرفت کرده است.
وجود اینترنت دسترسی مان را به اطلاعات و تجربیات بین المللی بیشتر کرده است.

البته لزوماً سطح مطالعه مان را بالا نبرده.
اما برای آن دسته اندکی که ترجیح شان تحقیق و تحلیل است مسیر هموار تر شده.

قصدم به هیچ وجه تقدیس اورف لیم نیست.
مسلماً سود آوری و گسترش تجارتش اولویتش بوده نه این که به داد نتورکر های ایران برسه.
بلکه اوریف لیم مثالی است از یک شرکت بازاریابی شبکه ای خارجی موفق که همکاری با آن در همان چند سال محدود، درس ها و تجربیات ارزشمندی را برای نتورک ایران داشته.

اکثر شرکت های نتورک مارکتینگ خارجی موفق از مسیر هایی سیستماتیک و مشابه اوریف لیم کارشان را گسترش می دهند.
آنها حاضر نیستند شخصیت برندشان را هزینه کنند تا از هر روشی صرفاً درآمد کسب کنند.

از طرفی فکر می کنند “سری رو که درد نمی کنه دستمال چرا ببندیم؟”!
وقتی مردم ایران انقدر مشتاقانه قوانین شان را دور می زنند، نشستن در مرز های نزدیک هم سودش بیشتر است هم محدودیت و مسئولیتش کمتر!

وضعیت قانونی امروز

اما این حرفها دخلش به وضعیت امروز و ورود شرکت های بازاریابی شبکه ای خارجی چیست؟
دبیرخانه کمیته نظارت تنها مرجع رسمی کسب مجوز هر گونه فعالیت شبکه ای در ایران است.
طبق گزارش این دبیرخانه هنوز هیچ شرکت خارجی برای اخذ مجوز اقدامی نکرده است.
البته در لیست شرکت های دارای مجوز اسم شرکت “جی ام اوشن” به عنوان یک شرکت نیمه خارجی به چشم می خورد.
اما این شرکت بیشتر شبیه برادرزاده کوچک شرکت اصلی چینی است تا نماینده آن.

این طور برداشت می شود که یا قوانین آئین نامه های ما محدود کننده است.
آنقدر که شرکت بازاریابی شبکه ای خارجی تمایل ندارند با آئین نامه های ما منطبق شوند.
یا بیرون گود نشستن و سود زیرزمینی برایشان کافی است.
به قولی ترجیح می دهند درگیر بازار اقتصادی نابالغ ایران نشوند.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

بازدید : 366
11 زمان : 1399:2

شركت نتورك ماركتينگ خارجي يكي از اولين تلنگرهايي بودند كه ما را به سمت داشتن شركت بازاريابي شبكه اي پيش برد. در سالهاي دهه ۷۰ اكثر طرح هاي ايراني به وضوح پونزي هايي نخ نما بودند. نتورك هاي خارجي براي اولين بار به ما استفاده جديدي از شبكه انساني را ياد دادند. اما آيا امروز هم مي توانند براي ما آورده اي ايجاد كنند؟
در مطلب پيش رو قصد دارم به تحليل وضعيت امروز ورود اين شركت ها به كشور بپردازم. با توجه به تغييرات ايران در اين سه دهه، مزايا و چالش ها را از چند جنبه بررسي كنيم. قبل از آن كه به بحث اصلي وارد شيم، به اين سوال بپردازيم كه اصلاً چرا نتورك هاي خارجي بايد بخواهند كه به ايران بيايند؟

چرا بايد نتورك هاي خارجي تمايل به ورود به ايران داشته باشند؟


اولين دليل هر شركتي براي ورود به منطقه اي جديد افزايش فروش محصولات خود است. به طبع در اين زمينه ايران يكي از بازارهاي بكر براي اكثر محصولات مصرفي است.
ما ايراني ها علاقه اي عجيب به اجناس خارجي داريم. آنقدر مهم نيست كه چه چيز باشد. در اكثر موارد اعتقاد داريم “خارجيش بهتره”. البته از حق نگذريم كه در بسياري موارد آنها از تكنولوژي هاي به روز تري بر خوردارن و كيفيت توليداتشون هم بالاتره.
خب اين اخلاق ما از چشم شركت هاي خارجي هم دور نمونده. بسياري از شركت هاي خارجي حتي شرايط خاص قيمت و كيفيتي مخصوص براي ما آماده مي كنند. تا حس “خارجي خريدن” ما را ارضا كنند. اين دليل به ما مي گويد كه بازار ايران حتماً مورد توجه شركت هاي بين المللي نتورك نيز هست.
از طرف ديگر با توجه وضعيت بيكاري در كشور، پتانسيل بالايي براي ورود به نتورك داريم. مخصوصاً اگر قرار باشد پورسانت ارزي بگيريم يا طرف قرارداد شركتي بين المللي باشيم. در شرايط اقتصادي امروز بايد فرصت ايجاد درآمد بين المللي را در كنار سادگي ورود به نتورك نگاه كنيم. با اين وصف، ايران يك پيشنهاد اكازيون به حساب مي آيد.

سابقه نتورك خارجي در ايران


جدا از موارد بالا كه شايد براي هر شركت خارجي حتي غير نتورك انگيزه ايجاد كند، ايراني ها سابقه درخشاني در بازاريابي شبكه اي دارند. تا امروز خيلي از شركت هاي كوچك و بزرگ تو ايران مشغول فعاليت شدن. دو تا از بارزترين اين شركت ها كيونت و اوريفليم بودند. البته هر دو براي دوره اي بودند كه نتورك در ايران قانون مند نبود و فعاليت هيچ كدام امروز مجاز نيست.


فارغ از مسايل قانوني، رشد اين دو شركت خبر از پتانسيل ايران براي نتورك ماركتينگ مي دهد. شركت كيونت در مدت كمتر از ۸ سال موفق به ثبت بيش از ۳ ميليون جايگاه در ايران شده بود. جالب اينكه حدود ۴ سال از اين مدت را ما ايرانيان در كنار هشدار هاي مداوم راديو و تلويزيون اقدام به عضوگيري مي كرديم.
كيونت تك خريد با پلن باينري بود. وزنه كار ايراني ها در كيونت بسيار سنگين بود. در حدي كه ايران شاخه بزرگ يا اصطلاحاً “دست پتانسيل” شركت به حساب مي آمد. پتانسيل اين رشد وقتي مشخص تر مي شود كه بدانيد ۹۰ درصد ثبت نام كننده ها هنوز هم به دليل محدوديت هاي قانوني محصول خود را دريافت نكرده اند.

تاثير جهاني نتورك ايران

اوريف ليم هم با كمتر از ۴ سال فعاليت نتورك در ايران، به فروش بيش از ۱۰ ميليارد تومان در شهر تهران رسيده بود. اين ۱۰ ميليارد آن روز ها معادل ۱۰ ميليون دلار بود كه حتي در رتبه بندي جهاني اين شركت تاثيرگذار شد. جالب است بدانيد كه ركورد بالاترين سرعت رشد در هر دو شركت نيز در عرض همان چند سال به دست ايراني ها شكسته شد.

آيا شركت هاي نتورك ماركتينگ خارجي نيازي به حضور در ايران دارد؟

قطعاً بازار ايران مورد توجه نتورك هاي خارجي هست. اما اين توجه به استفاده از بازار ايران است نه لزوماً حضور در آن! تعداد كساني كه امروز در ايران مشغول همكاري با شركت خارجي هستند كمتر از نتوركرهاي شركت هاي داراي مجوز است. اما با توجه نوسانات قيمت ارز گرايش به آنها بيشتر نيز مي شود.
ناگفته نماند كه برخي خدمات و مزايايي كه اين شركت ها در سطح جهاني ارائه مي كنند مورد حمايت قانون ايران نيست. حتي بعضي از سفر ها و پاداش هاي غير نقدي شان خلاف قوانين و آئين نامه هاي ايران نيز هست. بنابراين بسياري از كساني كه امروز و به طور زير زميني با شركت هاي خارجي همكاري مي كنند نيز علاقه اي به حضور شركتشان در ايران ندارند.
اضافه مي كنم كه شركت هاي خارجي كه به زير زميني هاي ايران سرويس مي دهند هم از اين وضعيت ناراضي نيستند. عملاً با هزينه اي بسيار پايين تر از حضور خودشان از مزاياي بازار ايران استفاده مي كنند. يكي از ساده ترين اين مزيت ها عدم تعهد در قبال تحويل محصول است.

تعهدات زير زميني

محصولات اين شركت ها توسط شبكه انساني مجموعه هاي داخلي از كشور هاي اطراف قاچاق مي شوند. مثلاً فلان شركت خارجي محصولات خود را در كشور ارمنستان، دوبي، تركيه، گرجستان و يا هر كشور همسايه ديگر تحويل مي دهد. از آن به بعد شركت هيچ مسئوليتي نسبت به دزدي، جابه جا شدن سفارش و خرابي محصول در مسير قاچاق تا ايران ندارد. حتي احياناً در صورت مطرح شدن اين مسئله اظهار بي اطلاعي مي كند.
نتوركر هاي زير زميني ما هم البته از روي نيت خير به اين موضوع دامن مي زنند. آنها زنجيره قاچاق، هزينه ارسال، زمان ارسال و حتي سهم قاچاقچي را عالي پرزنت مي كنند. طوري كه هر شنونده بي اطلاعي جذب اين رفتار سيستماتيك مي شود.
قصدم از مطرح كردن اين موضوع زير سوال بردن كار هيچ كسي نيست. به هر حال اميدوارم هر كسي با ديد باز در مورد تجارت و درآمدش تصميم بگيرد. بر عكس منظورم دقت به اين موضوعه كه چه لزومي دارد با وجود مزيت سود بي مسئوليت از ايران، نتورك هاي خارجي هزينه ورود به ايران را متحمل بشوند. آنها مي توانند با ظاهري بي اطلاع و بدون مسئوليت، از راه دور بازار ايران را پوشش دهند.

مراحل حضور شركت هاي نتورك ماركتينگ خارجي در ايران

بياييد فرض كنيم كه نتورك هاي خارجي همين امروز تصميم به حضور رسمي در ايران بگيرند. از آنجايي كه بالاخره “خارجي” هستند، مهارت و علاقه شان به دور زدن قوانين به اندازه ما نيست. احتمالاً آنها به جاي اينكه به دنبال پيدا كردن منافذ قانون و ضعف هاي اجتماعي باشند، بر طبق روند كاري طرح تجاري خودشان عمل مي كنند.
مثال صحبتم حضور قانوني شركت اوريف ليم به عنوان يك شركت موفق بين المللي، در دهه هشتاد در ايران است. در آن دوره هنوز كميته نظارت تشكيل نشده بود و هر گونه شبكه سازي مشكوك بود. از طرفي انواع شركت هاي بازاريابي شبكه اي خارجي، ايراني و “ايرانيان خارجي نما” مثل قارچ سبز مي شدند. هر كدام سهمي از بازار تشنه نتورك ايران طلب مي كردند.
در اواسط اين دهه (سال ۸۴)، برخورد جدي و هشدار هاي رسانه اي شديدي عليه شركت كيونت (گلد كوئست) وجود داشت. به همين دليل حجم زيادي از نتوركر هاي زيرزميني كوئست ايران طعمه انواع اين قارچ ها بودند. اين افراد طعم تصاعد را چشيده بودند اما ترس و احتياط اجازه همكاري با كوئست را بهشان نمي داد. بنا براين انگار خودشان دنبال شركتي بودند تا به آن پناه ببرند و نتورك كار كنند. البته به لطف همين پشتكار آنها در نهايت در سال ۸۸ اين تجارت در ايران چهارچوب مند شد.
اما در بين تمام اين شركت ها، اوريف ليم با وقار سوئدي خود وارد ايران شد. او ابتدا به مدت كمتر از سه سال فقط محصولات خود را به صورت فروش مستقيم ارائه مي داد. در اين سه سال فعاليت شبكه سازي انجام نداد. بلكه مغازه هايي را به عنوان نمايندگي در نظر گرفت تا محصولات خود را آنجا ارائه كند. اين كار هم باعث شناخت شركت از بازار شد و هم برند محصولاتش در ايران شناخته شد.
با هلدينگ بزرگ عطاكو در سايت atamlm.ir همراه ما باشيد.


بازدید : 448
11 زمان : 1399:2

اين مقاله بخش دوم مقاله "بهترين شركت بازاريابي شبكه اي كدام است؟"، مي باشد كه مابقي نكات را براي آن ذكر مي كنيم.

فرهنگ صحيح سازماني

صحبت كردن در مورد فرهنگ صحيح سازماني و سازمان فروش و گروه آسان است اما ساختن سازمان بر طبق فرهنگ صحيح، بسيار سخت است. ساختن فرهنگ صحيح نيازمند انجام كارهايي بيش از صحبت كردن و ادعاي فرهنگ است. نيازمند به وجود آوردن و گسترش فرهنگ همكاري و پيشرفت جمعي و همچنين وضع قوانين و محدوديت هايي براي كنترل گروه ها و بازاريابان است. نيازمند ايجاد روحيه فروش و تعاون است. نيازمند اين است كه از خود مدير شركت گرفته تا ليدرها و مجموعه داران و بازاريابان به اين امر واقف باشند كه بايد بر طبق قوانين حركت كرد تا بتوان به رشد و پيشرفت رسيد. شركتي كه اين فرهنگ را توسعه و آموزش مي دهد، شركت مناسبي است.

حفظ مشتري

حفظ مشتري با سياست هاي صحيحي كه شركت براي به حداقل رساندن ضرر به مشتري وضع مي كند، صورت مي گيرد زيرا موفقيت توزيع كننده بستگي به تلاش هاي او تحت شرايط بازار دارد و هيچ راهي براي از بين بردن زيان هاي احتمالي به توزيع كننده وجود ندارد. اما مي توان گفت كارهايي براي كاهش و يا به حداقل رساندن زيان توزيع كننده وجود دارد. شركت هاي هوشمند هزينه زيادي را صرف حفظ مشتري مي كنند؛ چرا كه در نهايت موجب حفظ بازارياب و سود آوري شركت است.

حضور فيزيكي

اين مورد بسيار قابل تأمل است. بر اساس مشاهدات اينجانب، شركت ها وقتي كه در جلسات تيم هاي كاري حضور دارند، بهتر عمل مي كنند. ايده دفترهاي حضور ابري ايده جالبي به نظر مي رسد اما حضور در دفاتر مجازي كمتر مؤثر خواهد بود و كار تيمي در دفاتر فيزيكي قانوني و شعب شركت مؤثرتر خواهد بود.

سرمايه شركت ها

ايده شروع كار يك شركت بازاريابي شبكه اي، نياز به سرمايه دارد. به عقيده من بزرگترين اشتباه در تاسيس يك شركت بازاريابي شبكه اي در هنگام تأسيس، عدم درك سرمايه مورد نياز است. آنها برآورد مي كنند كه شركت در چند ماه اوليه به سودآوري مي رسد و نياز به سرمايه چنداني پس از تأسيس ندارند اما بايد بدانند كه ممكن است شركت در چند ماه اول بسته به عملكرد، به سود آوري و درآمد نرسد. اينجاست كه داشتن سرمايه به شركت قابليت صبور بودن و تمركز بر اهداف بلند مدت كه عامل ايجاد يك شركت سالم و سودآور است، مي دهد.

فن آوري

شركت هاي خوب، راه هايي براي هوشمندسازي فن آوري پيدا مي كنند. شركت هاي نتورك هوشمند بسياري از موانع را براي دريافت سفارشات براي مشتري حذف كرده اند تا سفارشات در سريع ترين زمان و به سادگي به دست مشتري برسد. آنها راه هايي براي ايجاد ارتباط آسان تر با مصرف كننده نهايي از طريق اپليكيشن هاي تلفن همراه، رسانه هاي اجتماعي و ... براي جلوگيري از اتلاف وقت بازاريابان و مصرف كنندگان نهايي با استفاده از تكنولوژي فراهم نموده اند. همچنين با استفاده از فن آوري راه هايي براي آموزش و ارتباط بيشتر با بازاريابان ارائه كرده اند . تيم شركت نيز نياز به استفاده از تكنولوژي براي افزايش گردش كار دارد.

با هلدينگ بزرگ عطاكو در سايت atamlm.ir همراه ما باشيد.

بازدید : 383
11 زمان : 1399:2

همواره سؤالات زيادي مبني بر اينكه به كداميك از شركت هاي بازاريابي شبكه اي بپيونديم، دريافت كرديم. پاسخ ما در مورد اين سؤال اين است كه شما مي بايست موارد كليدي را كه از علائم يك شركت خوب و حرفه اي مي باشد، بررسي كنيد و سپس خودتان برآورد و انتخاب نماييد.

كوين تامپسون (kevin Thompson) يكي از بهترين وكلاي ايالات متحده است كه به بررسي بازاريابي شبكه اي پرداخته است و نه مورد از عواملي كه نشان از شركت بازاريابي مناسب است را اين گونه شرح مي دهد:

محصول بي نظير رقابتي

يك شركت خوب، مي بايست با عرضه محصولات خوب و رقابتي، نيروهاي فروش( بازاريابان) خود را حمايت كند. فروش محصول در اين دوران اقتصادي و با رقباي بسيار، كار آساني نيست و اگر شركت محصول با كيفيت و با قيمت مناسب ارائه ندهد، فروش براي نيروهاي فروش بسيار سخت تر نيز مي شود كه اين امر موجب افت فروش بازارياب و شركت مي شود. بر طبق نظر toy russ، اگر محصولات مشابه با قيمتي قابل رقابت و مناسب تر قابل دسترس باشد، ورشكستگي شركت و ضرر عوامل فروش اجتناب ناپذير است.

عدم وجود فريب و اغواگري در فعاليت

معاملات محرمانه زماني صورت مي گيرد كه يك شركت انگيزه هاي واهي را وسيله اي براي تطميع توزيع كنندگان با تجربه ديگر شركت ها قرار مي دهد. اين انگيزه هاي واهي اغلب به شكل هاي مختلفي چون وعده پول، جايگاه پيشنهادي در genealogy، افزايش درآمد در طرح درآمدي و ... به ليدرها عرضه مي شود. اگر به تاريخچه شركت هايي كه در كار خود درگير بوده اند نگاهي بياندازيد، مي بينيد اين روند را طي كرده اند و به يك سود دهي بزرگ مقطعي رسيده اند اما پس از مدت بسيار كوتاهي به شدت افت كرده اند. در اين ميان چه كسي بيشترين ضرر را مي كند؟ تمام بازاريابان مياني كه با وعده فريبنده افراد بالاسري شيفت داده و از شركتي به شركت ديگر رفته اند. بنابراين اين گونه شركت ها مناسب فعاليت نيستند.

راه سود آوري

شركت هاي هوشمند وقت زيادي را صرف اين مي كنند كه راه هايي براي سود آوري زودهنگام نيروي فروش خود پيدا مي كنند. اين راه ها مي تواند ايجاد يك پلن درآمد زايي مناسب يا آموزش صحيح يا .. باشد.

زماني كه نيروي فروش و توزيع كنندگان به سود مد نظر دست يابند، كمتر تمايل به ترك شركت و يا شكايت به مراجع و قانون گذاران دارند و شركت نيز وقت كمتري را صرف حل و فصل اين موارد مي كند. در واقع سود آوري به معني اين است كه فرد بيش از هزينه آورده خود درآمد كسب كند.

راهبري با تجربه

در اين صنعت، براي موفقيت به بيش از يك ايده نياز است. نياز به عملي شدن ايده ها داريم و عملي شدن نياز به دانش عميق دارد. دانش عميق به درك گسترده اي از نكات دقيق و جزئي اشاره دارد كه در اين صنعت تنها از طريق سالها تجربه به دست مي آيد. بنابراين ليدر هاي با تجربه و آگاه مي دانند كه چگونه از سردرگمي نجات پيدا كنيد و به سمت صرفه جويي در منابع و همچنين سود آوري روي آوريد. آنها شما را به راه موفق هدايت و تشويق مي كنند و به شما آموزش مي دهند كه چگونه در وقت لزوم پيگير مطالبات خود از شركت باشيد.

منبع:mlmbook

با هلدينگ بزرگ عطاكو در سايت atamlm.ir همراه ما باشيد.

بازدید : 451
11 زمان : 1399:2

هميشه مي شنوم، “بازاريابي شبكه اي يك تجارت واقعي نيست.” نمي دانم كه آيا افرادي كه اين را مي‌گويند فقط اطلاعات غلط دارند يا هرگز زماني را صرف پي بردن به واقعيت بازاريابي شبكه اي نكرده اند. فكر مي كنم انجام مقايسه مفيد واقع شود.

"اريك ووري"

بر اساس ديكشنري وبستر، “يك كسب و كار، شغل، حرفه يا تجارتي منظم است. (همچنين) تمرين امرار معاش با مشاركت در تجارت.”

اين سوال به سرعت در ذهن مي آيد كه: “تجارت چيست؟” اين تعريف به عنوان “فعاليت خريد يا فروش، به ويژه در مقياس وسيع و ارتباطات اجتماعي بين مردم است.”

بنابراين، بر اساس تعريف، “يك تجارت واقعي” آن است كه درآمد شخص را فراهم مي كند و اين درآمد حاصل خريد يا فروش است.

بازاريابي شبكه اي چيست؟

بازاريابي شبكه اي اين گونه تعريف مي‌شود: “يك نوع فرصت كسب و كار بسيار محبوب براي افرادي كه به دنبال كسب و كار پاره وقت و يا انعطاف پذير هستند. به طور خاص، جنبه اجتماعي تجارت را براي توليد منحصر به فرد، فروش و استخدام به كار مي‌گيرد.”

بر اساس اين تعريف، بازاريابي شبكه اي، كاملا به عنوان يك “تجارت واقعي” به نظر مي رسد. اما…

چرا بسياري از مردم به آن به عنوان يك طرح هرمي فكر مي كنند؟ چرا بسياري از مردم فكر مي كنند كه بايد يك فروشنده بزرگ باشيد تا پولي به دست آوريد؟ اينها پرسش هايي هستند كه من اميدوارم بتوانم در اين مقاله پاسخ بدهم.

نا كجا آباد (سرزمين خيالي)

از همان ابتدا، نتورك ماركتينگ از موضوع فعاليت خود دور شد. گفته مي شد”روياهايتان را بفروشيد”. منظورشان اين بودكه مردم به سبك هاي زندگي ممكن خود باور داشته باشند و به آنها ملحق شوند. هرگز دربارۀ شكست ها صحبت نكنيد، هرگز دربارۀ بحث و جدل ها صحبت نكنيد، فقط به آنها نشان دهيد كه اين شبكه چه قدر مي‌‌تواند روزي بزرگ شود.

مشكل اين روش تفكر اين است كه زمينه جديدي را براي شكست ايجاد مي كند. آنها به اين باور مي‌رسند كه اين امر آسان خواهد بود، يا اينكه نياز به كار يا تلاش نخواهد داشت و وقتي كه متوجه شوند كه افكار ابتدايي شان كاملا نادرست است، انصراف مي‌دهند.

آيا مي‌توانيد ميزان شكست كسب و كارهاي كوچك را تصور كنيد اگر ۷۵ درصد از مردم به اين فكر كنند كه، “محصولات من خيلي خوب هستند و خودشان به فروش ميرسند؟”. آيا مي‌توانيد تصور كنيد كه چقدر ورشكستگي كسب و كارهاي كوچك اتفاق مي‌افتد اگر صاحبان آنها به اين فكر كنند كه “همه چيزي كه بايد انجام دهم اين است كه ۵ مشتري را پيدا كنم و هركدام آنها به ۵ نفر ديگر مي گويند.”؟

ام ال ماركتينگ چنين بد نامي اي دارد و به خاطر اين است كه در آن فروش بيش از پيش اتفاق مي افتد. حقيقت را به مردم بگوييد، از آسيب پذيري نهراسيد. رابطه ايجاد كنيد و رويا هاي خود را به فروش نرسانيد.

“اين يك طرح هرمي است.”

اگر تا كنون به آن پي نبرده ايد، تقريبا هر كسب و كار به همين شيوه سازماندهي شده است. يك مالك يا مديرعامل وجود دارد و معمولا دو مدير اجرايي (كارگزار) زير نظر آنها هستند. در زير نظر اين كارگزاران، مجموعه اي از مديران وجود دارند، و مجموعه اي از كاركنان هم تحت نظر آنها است.

به نظر آشناست؟

ساختار هرمي در هزاران، يا حتي ميليون ها تجارت در سراسر جهان به چشم مي‌خورد. شخصا زماني كه مردم اين را به من مي گويند دوست دارم. به سادگي پاسخ مي‌دهم “پس هر تجارت بايد يك طرح هرمي باشد”. آنها معمولا نمي دانند چگونه پاسخ دهند.

مسئله پيش رو اين است كه بسياري از مردم از اين شيوه تفكر استفاده مي‌كنند تا بازاريابي شبكه اي را به عنوان “تجارت واقعي” رد كنند.

يك بار ديگر ميگويم، به اعتقاد من اين خطا از طرف ماست.

اولا ما نبايد فرض كنيم مردم دركي از ساختار هاي كسب و كار داشته باشند. بسياري از افرادي كه با آنها برخورد ميكنيم كه براي راه اندازي يك تجارت اقدام مي‌كنند هرگز خودشان تاكنون كسب وكارخود راراه نينداخته اند. به ياد داشته باشيد، هميشه هر كجا كه هستيد ديدگاه خودتان را داشته باشيد. فرض نكنيد كه آنها از هر چيزي آگاهي دارند. عجله نكنيد و به آرامي و با حوصله مراحل معرفي را براي آنها انجام دهيد.

دوم، اطمينان حاصل كنيد كه ديدگاه خود را از چگونگي شكل گيري كسب و كار به آنها آموزش داده ايد قبل از اينكه آنها فرصت اعتراض به شما و استفاده ازجمله “اين يك طرح هرمي است” را داشته باشند .اگر خيلي قبل تر از اينكه فرصت خود را در اختيارشان بگذاريد، گفت و گوي خود را درباره ساختار تجارت و نحوه شكل گيري آنها شروع كنيد، اكنون ميدانيد كه آنها مي‌فهمند.

"من يك فروشنده نيستم “

يكي از رايج ترين پاسخ هايي كه مي‌شنوم اين است كه “من مثل تو يك فروشنده نيستم “. اگر اعتراض را از مشتري احتمالي خود دريافت مي كنيد، دو چيز متفاوت در حال انجام است.

اول اينكه آنها شما را به عنوان يك فروشنده مي‌شناسند. محتواي پيام شما درباره فروش است. وقتي آنها از شما مي‌پرسند كه چه كاري انجام مي دهيد؟ پاسخ مي دهيد: “من __________ مي فروشم” مهم است كه به ياد داشته باشيد كه شما يك فروشنده نيستيد، يك مشاوريد، شما به مردم در مورد چگونگي زندگي بهتر مشاوره مي‌دهيد. شما در مورد چگونگي افزودن يك جريان اضافي درآمد رايزني مي كنيد. اگر مانند يك مشاور صحبت و عمل كنيد ، همكارانتان يا ديگران ديگر شما را به عنوان يك فروشنده نمي شناسند.

دوم، در طول دعوت خود (به همكاري)، شما درحال فروش هستيد. خيلي سخت است كه با ايده شروع كسب وكار به كسي چيزي بفروشيد. آنها حتي قبل از اينكه شما را ملاقات كنند اگر تا كنون اقدام به كار آفريني كرده باشند خودشان اين چيز ها را مي‌دانند. نيازي نيست كه براي شروع يك تجارت بازاريابي شبكه اي به كسي چيزي بفروشيد. داستان خود را برايشان تعريف كنيد. به آنها بگوييد كه روند كار چطور بوده و چه تغييراتي را اكنون در زندگي خود مشاهده مي‌كنيد و بحث را همان جا متوقف كنيد.

بنابراين بسياري از اين مسائل ناشي از فقدان يك مهارت واحد است. بازاريابي شبكه اي افزون بر فروش ناشي از ترس از رد شدن است. چون مي‌ترسيم كه يك استخدام جديد را از دست بدهيم زياد قول ميدهيم. اعتراضاتي مانند “اين يك طرح هرمي” است ناشي از شكست در ايجاد يك رابطه قبل از دعوت است. در نهايت، اعتراضاتي چون”من يك فروشنده مثل تونيستم” از يك وضعيت ضعيف ناشي مي شود. ما خودمان را طوري نشان نمي دهيم (كاري نمي كنيم) كه مشتري چيزي راكه ما مي‌خواهيم، بخواهد.

با هلدينگ بزرگ عطاكو در سايت atamlm.ir همراه ما باشيد.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1098
  • بازدید کلی : 61867
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی